LuxArt Decor

Program

 Public | Interior

Location

Fort Myers

Florida, USA

Status

Completed | 2023

Client

LuxArt Decor

Project team KXM

Klaudia Gołaszewska

Marek Grodzicki

Kinga Grzybowska

Michał Hondo

LuxArt Decor 

CONTEXT

Luxart Decor w miejscowości Fort Myers to pierwszy showroom na Florydzie oferujący płytki polskiej marki Tubądzin. Część biurowa zajmująca około 200 m² została wykorzystana nie tylko na część sprzedażową, ale również projektową. Projektanci i ich klienci potrzebują przestrzeni, w której mogą testować i porównywać ze sobą produkty, a liczne eventy i szkolenia sprzyjają rozwoju społeczności. Głównym założeniem architektów showroomu – pracowni KXM – było to, aby każdy czuł się w tej przestrzeni swobodnie a zainspirowany produktami miał motywację do stworzenia wymarzonego projektu wnętrza.

UKŁAD FUNKCJONALNY

Zadaniem projektowym było stworzenie kompleksowego i funkcjonalnego projektu showroomu Luxart Decor, który musiał obejmować swoim zakresem zróżnicowane ekspozycje na stosunkowo ograniczonej powierzchni. 

Komercyjną część salonu zaaranżowano i podzielono na dwie główne przestrzenie – strefę wejściową oraz strefę ekspozycyjną. Pierwsza z nich to połączenie recepcji z miejscem do pracy dla architektów i zapleczem sanitarnym. Strefa ekspozycyjna natomiast obejmuje kilka funkcji. Jej głównym elementem jest 14 ekspozycji łazienkowych ustawionych w centralnym punkcie salonu. Dodatkowo zawiera ona propozycje aranżacji przestrzeni mieszkalnej oraz biuro dla obsługi zamówień. Pomieszczenie to kończy się strefą ekspozytorów – biblioteką materiałów, gdzie klienci mogą zobaczyć różne kolekcje płytek w specjalnie przystosowanych do tego stojakach. Ściany w poszczególnych miejscach w showroomie wypełnione są dodatkowymi elementami dekoracyjnymi takimi jak ceramiczne obrazy oraz mozaiki. 

Wyzwaniem było zaprojektowanie możliwie największej ilości sprzedażowej. Zamiast popularnych korytarzowych układów przestrzennych zdecydowaliśmy się na labiryntowy układ ścian, gdzie klient manewruje między kolejnymi ekspozycjami. Dzięki temu każda ściana i narożnik pozwala na zaaranżowanie innej kolekcji. Umożliwia to ekspozycję różnorodności stylów, wzorów i kolorów płyt ceramicznych i gresowych.

STREFA WEJŚCIOWA 

Uczucie “pierwszego wrażenia” występuje tylko raz – i tym jest dla każdego biura strefa wejściowa, która ma zachwycać i zostać na długo w pamięci. Za firmą stoją właściciele, których osobowość powinna być wyeksponowana w biznesie – tym jest zielona ekspozycja z mchu z logiem Luxart Decor, która własnoręcznie została wykonana przez inwestorkę salonu i właścicielkę firmy Mossi Design. Instalacja z mchu została podkreślona poprzez oświetlenie zainstalowane po wewnętrznym obwodzie ramy. Cała zabudowana służy również jako wydzielenie przestrzeni między recepcją a stołem projektowym. W jej tylnej części ukryty jest zlicowany ze ścianą telewizor dostępny dla przeprowadzania prezentacji i szkoleń.  Przestrzeń wejściowa z ladą to miejsce powitalne dla klientów oraz punkt informacyjny, w którym odwiedzający mogą uzyskać wszelkie niezbędne informacje o dostępnych produktach i usługach.

W strefie wejściowej sufit został podniesiony o 70 cm podkreślając rangę tej strefy tworząc wyraźne oddzielenie od przestrzeni ekspozycyjnej. Lampy wiszące na tle kontrastującego czarnego sufitu nadają dodatkowej głębi przez co pomieszczenie optycznie wydaje się jeszcze wyższe niż jest w rzeczywistości. To zupełnie odwrotny zabieg, który należy uzyskać dla ekspozycji łazienek, gdzie sufit jest standardowej wysokości jak w mieszkaniu nadając im tym samym intymności. Całość strefy lobby tworzy przyjazną a zarazem elegancką przestrzeń, w której klienci zostają wprowadzeni w dalszą część ekspozycji. 

STREFA WEJŚCIOWA 

Strefa wejściowa bezpośrednio łączy się z strefą projektową. Pełni ona jednocześnie rolę biblioteki materiałów oraz przestrzeni eventowej i posiada bezpośredni dostęp do ukrytego aneksu kuchennego. Duży, zaprojektowany pod wymiar stół zawiera system szuflad oraz miejsce do przechowywania płytek, a blat pokryty jest filcem. Miękki materiał zabezpiecza stół przed zarysowaniami oraz wygodnie pozwala położyć materiały i płytki na stole.

Za stołem zaprojektowana została wysoka biblioteka materiałów, która w specjalnie przemyślanej konstrukcji służy do przechowywania i wyciągania różnych rozmiarów i rodzaju płytek. Przestrzeń ta jest wyposażona w telewizor w zabudowie obłożonej płytkami Tubądzin, a aneks kuchenny wykończony został płytką Balance Stone na ścianie i na blacie. Te nietypowe użycie płytek nie tylko w łazienkach ma udowodnić klientom, jak szerokie spektrum użycia mają produkty Tubądzin. Za aneksem kuchennym w delikatny sposób ukryte zostało wejście do toalety dla klientów, które dzięki wycofanym w głąb drzwiom pozwoliło na intymne wejście do strefy WC.

Design Corner to uważnie zaprojektowana strefa służąca projektantom i klientom. Ma zachęcać ludzi do korzystania z niej w formie workshopów oraz zatrzymania potencjalnych klientów na dłużej. Poprzez wygodną możliwość pracy każdy może czuć się komfortowo oraz utożsamiać się z showroomem i produktami oferowanymi przez sklep. Stół jest również świetnym elementem wykorzystywanym na eventach. Gromadzi on ludzi i umożliwia wygodne konwersacje, co zostało to wypróbowane i udowodnione już na oficjalnym otwarciu. 

STREFA WEJŚCIOWA 

Strefa ekspozycji łazienek ma układ labiryntowy po to, by pokazać jak najwięcej kolekcji na relatywnie małej przestrzeni. Zaproponowano 14 zróżnicowanych łazienek – od naturalnych po eleganckie, spokojne i ekstrawertyczne, które zostały zaprojektowane dla szerokiego grona odbiorców. W salonie znalazło się około 200 rodzajów płytek i dla każdej z nich musiało znaleźć się godne miejsce aby znalazły swojego klienta. Płytki Tubądzin wyróżniają się na rynku wielkimi formatami i dopracowanymi teksturami. Warty uwagi jest również sposób w jaki produkty są wykorzystywane np. jako mebel pod umywalkę w łazience z użyciem kolekcji Grand Cave Graphite i Korzilius Alami Beige , obudowa kominka, blat kuchenny czy np. geometryczne motywy w kolekcji Balance Stone projektu Macieja Zienia i oryginalnie ułożona mozaika oraz wiele innych inspiracji do każdego wnętrza. Ekspozycje i asortyment powstały we współpracy z architektem firmy Tubądzin. Płytki należało dobrać do sprzedaży na rynku amerykańskim, stąd wiedza firmy i ekspertów w branży była niezbędna.